MENU

Wie wint de Sociale Groningse Ondernemers Challenge 2020?

Op 19 november is de finale van de SGOC. Tijdens deze bijeenkomst worden twee prijzen uitgereikt aan deelnemers van de SGOC. Een publieksprijs van €1.000,- en een juryprijs van €5.000,-. In deze blog lees je hoe jij ervoor kunt zorgen dat je de prijs wint.

 

Voor de publieksprijs is het simpel: Verzamel stemmen!

Van 1 november tot 14 november kan heel Groningen stemmen op haar meest favoriete deelnemer van de Sociale Groningse Ondernemers Challenge. Met de publieksstemming stimuleren we jou om de publiciteit op te zoeken en de wereld te vertellen waar jij mee bezig bent. Daarnaast hopen we dat op deze manier heel de wereld gaat zien wat voor toffe sociale initiatieven er gestart zijn door Groningse ondernemers. Met de pagina op onze website heb jij een podium waar jouw initiatief in een korte tekst en een toffe foto aandacht krijgt. De publieksprijs gaat naar het initiatief dat de meeste stemmen heeft verzameld. Let the games begin!

"We hebben nu vier Oma’s Soep steden: Amsterdam, Groningen, Rotterdam en Utrecht, en onze soep ligt bij Albert Heijn door heel Nederland. Dat is allemaal gekomen doordat Oma’s Soep Groningen zo’n groot succes was, en daar heeft de Challenge aan mee geholpen."
Winnaar 2018

Voor de juryprijs moet je iets meer moeite doen. 

Met de juryprijs van €5.000,- willen we jou als deelnemer van de SGOC uitdagen om alles uit de Challenge te halen wat er in zit. Zo maak je mooie ontwikkelsprongen en gaat jouw sociale onderneming vliegen. Om kans te maken op de juryprijs stuur je vóór vrijdag 23 oktober een filmpje van max. 3 minuten in.

In het filmpje laat je op een leuke manier zien:

  1. Hoe heb jij je tijdens de challenge ontwikkeld?
    Vertel bijvoorbeeld over de stappen die je hebt gezet, en hoe je een wazige droom veranderde in een ijzersterke pitch waarmee je verschillende klanten binnenhaalde.
  2. Hoeveel potentiële impact maakt jouw initiatief?
    Welke voorbeelden uit het afgelopen half jaar doen je geloven dat jouw initiatief veel impact gaat maken in de toekomst?
  3. Hoe ondernemendheid is jouw initiatief?
    Heb je een helder en onafhankelijk verdienmodel of blijf je altijd afhankelijk van subsidies en ‘Family, Friends and Fools’. Geef aan op welke manier het afgelopen halfjaar het verdienmodel zich heeft ontwikkeld.
  4. Wat zou je doen met €5.000,-?
    Hier mag je natuurlijk dromen, maar wij raden je aan om met een concreet, impactrijk idee te komen.

Een speciaal samengestelde jury (wordt binnenkort bekend gemaakt) beoordeelt de filmpjes en kiest de winnaar. Beide prijzen worden uitgereikt tijdens de Finale op 19 november. Uiteraard besteed jij het prijzengeld aan het verder ontwikkelen van je sociale onderneming.

Deel dit bericht